Miért kerül ennyibe?
Ez az oldal azoknak szól, akik már megkérdezték, vagy csak gondolatban fogalmazódott meg bennük, hogy miért kerül ennyibe ez az üvegszálas dézsa szett? És mi miért “ilyen pofátlanul sokat keresünk” egy üvegszálas fürdődézsa eladásán?
Fontosnak tartom, hogy megértse, az, hogy az ember kiszámolja (jól vagy rosszul) egy munka anyagköltségét, az messze nem azonos a kivitelezés költségével. Ahhoz, hogy mi ezt a céget üzemeltetni tudjuk, az anyagköltségen kívül még számolnunk kell a következőkkel is:
Kezdem az Áfával. Ha Ön a 990 000 Ft-os bruttó áras fürdődézsa szettet vásárolja, akkor annak csak az Áfa adója 267 300 Ft.
A kályha inox, saválló, rozsdamentes, kiváló megmunkálás, hogy bírja a sósvizet és az időjárás viszontagságait. Minőségi acélból készül, a gyártó 10 éve kályhák gyártásával foglalkozik, ezért mi megfizetjük neki ezt a tapasztalatot és minőséget. Igy a kályha is jó kis szeletet levesz a fürdődézsa szett árából.
A dézsa modellt nem koppintottuk, hanem mi fejlesztettük. A kutatás fejlesztés nagyon sok idő, pénz, anyagmennyiség és munkaóránkba került.
Az üvegszálas termékeknél különböző műgyantákat kell használni, hogy bírja a vizet és a sót. Mi azt a műgyantát használjuk, ami odavaló. Ha nem ezt használnánk, akkor a terméknek 5 év múlva problémái lehetnek. A minőségi termék minőségi alapanyagokat igényel, ez pedig általában drágább. Ezért adunk 10 évet a dézsa vízállóságára.
Havonta több százezer forint marketing kiadás, ugyanis az, hogy Ön megtaláljon bennünket kulcsszavakra és keresési kifejezésre, az nekünk pénzbe kerül. Egyrészt a honlap optimalizálása, hogy a keresők jó helyen hozzák az oldalunkat, másrészt a Google Adwords hirdetések, amik úgy működnek, hogy Ön kattint, mi pedig fizetünk. Akkor is fizetünk, ha Ön soha semmit sem rendel tőlünk, mert a Google érdeklődőket ad nekünk a pénzünkért, nem vevőket. Ha a Facebookon talált rá a hirdetésünkre, azért is fizetünk, mert ingyen nem tudunk hirdetni semmilyen eredményt hozó felületen.
Szállítás, mozgatás, kiszállási díj (ígény szerint beépítés), ami nem csak az üzemanyag költséget, hanem például a parkolási díjat, a beépítő kollégáink utazással eltöltött munkaidejét, az autók kopását, amortizációját is tartalmazza.
Igény szerint a telepítő kollégáink munkadíja, (szakembert ma már nem lehet 1000 forintos órabérért alkalmazni, a kőműves mellett a segédmunkások is minimum nettó 1500 forintért dolgoznak óránként)
A fürdődézsákat mozgatni komoly fizikai munka. Több ember kell ehhez.
- Az irodavezetőnk munkabére. Ha ő nincs, akkor nincs aki felvegye a telefont, válaszoljon az emailekre, egyeztessen felmérést és beépítést, rendeljen anyagot a beépítéshez, tartsa a kapcsolatot a könyvelővel, intézze a bankot, a postát, a pótmunkákat, a reklamációkat, stb, stb, stb.
- Mindannyiunk közterhei, hiszen mindenki be van jelentve. Ez egy alapvető dolog, ha valaki egy stabil, hosszú távon működő céget szeretne működtetni.
- Tisztességesen fizetünk adót. Valós tevékenységet végzünk, valós anyagokkal, valós ügyfeleknek. Nem nettoban értékesítünk, hanem a terméken 27%-os áfa van, ami nem kevés
-
A könyvelő díja.
-
Az autóink üzemeltetési költségei.
-
Pályamatricák, biztosítás, üzemanyag, karbantartást stb.
-
Céges telefon és internet előfizetések.
-
Munkaruha.
-
Többmillió forint értékben szerszámok, eszközök és beépítési anyagok, amelyek a napi használat mellett gyorsan kopnak.
-
Telephely bérlés, rezsik
-
Irodaszerek, céges kellékek (nyomtató, infrastruktúra stb).
-
és egy csomó egyéb apró dolog, amit most nem sorolok fel, de éves szinten jelentős kiadás. (cégvezetési CRM rendszer havi díja, útnyilvántartó szoftver havi díja, számítógépek amortizációja, informatikus és webdesigner díja, stb, stb.)
-
Garanciális ügyintézések
A legtöbb alapanyagot euroban vásároljuk meg. Sajnos mivel gyengül a forint ez nagyon meglátszik a végtermék árán.
Tehát én értem, hogy Ön kiszámolja, hogy Ön szerint mennyibe kerül egy üvegszálas dézsa, aztán számon kéri rajtunk, hogy miért nem annyiért adjuk, de ez olyan, mintha bemenne egy étterembe és kiszámolná, hogy mennyiért tudja megvenni a piacon a benne levő répát, húst, borsót, zellert miegymást, és falhoz állítaná őket azzal, hogy Ön ezt a levest otthon az egész családnak megfőzi annyiból, amennyit ők egy tányérért kérnek, és hogy képzelik ezt?
És akkor arról nem beszélek, hogy még ez is saját maga átverése, mert így sem számolja, hogy az alapanyagokért el kell mennie, annak van útiköltsége (üzemanyag vagy jegy vagy bérlet) van a levesben fűszer, a gáz vagy az áram is pénzbe kerül, amin megfő, aztán a tűzhely és az edények sem tartanak örökké és a sárgarépa vágásához használt késnek is van amortizációja, persze nem számolja a saját főzéssel és egyéb kapcsolódó dolgok megcsinálásával eltöltött idejét, (ami pedig a legdrágább dolog, mert ha elvesztegeti, nem visszaszerezhető), a végén el is kell mosogatni, ami megint igényel anyagot és munkát, ha kicsöppen az asztalra akkor az abroszt is ki kell mosni, és a végén keletkezik nem kis mennyiségű szennyvíz és szemét is, amiért szintén fizetnie kell, ha meg akar szabadulni tőlük. Hát ezért 800 forint egy tányér leves az étteremben. Mert Önnek ezekkel a dolgokkal nem kell törődnie. Megrendeli, odahozzák, megeszi és ami marad azt elviszik. Semmi más dolga nincs, mint kifizetni. Nincs olyan étterem, ahol 20%-al olcsóbb a leves, ha elmosogat maga után…
- És azért a felsorolásban még nem is említettem azt, amiért valójában az egészet csináljuk, ez pedig a profit, a nyereség, ami minden vállalkozás lényege. Ugyanis egyikőnk sem azért dolgozik, hogy elfáradjon.
- A profit mellett, ami az üzemanyagot adja munkatársainknak, az ügyfelek elégedettsége. Amiért mindent elkövetünk, hogy vásárlóink elégedettek legyenek. Ez nem kevés energia és odafigyelés az ügyfél ígényeire.
- Viszont cserébe azért, hogy kifizeti nekünk ezt a díjat, kap tőlünk egy megbízható ékszert az udvarára, vagy éppen örömet tud okozni a vendégeinek.
- Dönthet úgy, hogy olcsóbban vesz egy fadézsát. Aztán pár év múlva mégegyet.
- A mi dézsánkra 10 év garanciát adunk a vízállóságra.